Let it be, let it be, let it be...let it be!

Nu på bloggen bah, "unika besökare ..2".. Yehy och vet ni vilka de två unika besökarna var? Jag. Haha. 
En gång på mobilen och en gång på datorn. 
Varför? 
Jo för tänk om jag hade skrivit något här emellan gångerna som jag inte kom ihåg. Då hade jag kanske missat något.  :)
 
Hur som haver barnen kär.. 
Om drygt två veckor ska jag gå på mammaledighet igen. Som sagt, ledigt och ledigt vet jag inte men jag ska vara ledig från mitt jobb för att vara hemma med mitt barn. Delvis. Jag ska jobba lite grann. 
Jag ser iallafall fram emot detta med förtjusning, samtidigt som jag har kommit in i rullorna på jobbet ganska så bra så det kommer antaligen kännas snopet att tappa tempo. 
 
Idag kunde jag se vad jag fick tillbaka på skatteåterbäringen. Alltså näe...så himla trist. Här har jag gått och drömt och hoppats på en smärre summa pengar och så får jag tillbaka korvören. Så nu ligger jag på back i mina tankar igen. Jaja, jag har ju som bekant aldrig erkänt mig att vara en fena på matte och i denna lilla huvudräkning jag gjorde med skattåterbäringen räknade jag åt helskotta fel. 
Det är så att varje månad när jag har haft det lite kämpigt ekonomiskt så har jag tänkt "Lugn, lugn- snart kommer juni och skatteåterbäringen- DÅ om endast DÅ, ska jag få känna sötman av rikedom i ett par minuter innan dessa mindfuckande minuterna är ett minne blott". 
Så nu känner jag mig lite lurad på den dröm av rikedommar jag haft ett par tuffa månader av knaper hushållsekonomi. 
Men vad ska man göra? Jag har tak över huvudet, närhet till min familj och ett jobb att gå till och framförallt som jag trivs med. Pengar är inte allt här i livet. Har jag klarat mig 30 år utan pengar så ska jag nog klara ett par år till.
 
Nu blickar jag framåt, skiter i skatteåterbäringen och hoppas att våren är på ingång. Det är precis såhär jag och min dotter ska spändera tid tillsammans nu när jag går hemma. UTE, promenerandes i grönskan. 
Så det så!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: